חדלות פרעון בבית משפט

בתאריך 15/09/2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי התשע"ח-2018.
החוק החדש יצר מהפכה בתחום חדלות הפרעון. חשוב להכיר דגשים מרכזיים לגבי החוק;

הליך חדלות פרעון בעזרת עורכת דין בזכרון יעקב; דגשים חשובים

גובה החוב – כשסכום החובות נמוך מ- 161,227 ש"ח (נכון לשנת 2023), הבקשה למתן צו פתיחת הליכים תוגש ללשכת ההוצאה לפועל.

כשסכום החובות גבוה מ- 161,237 ש"ח, הבקשה תוגש לממונה על הליכי חדלות פרעון ותיק ייפתח גם בבית משפט השלום, לפי מקום מגוריו של היחיד.

משך ההליך- בתוך כשנה מתחילת ההליך, יתקיים דיון בבית משפט או בלשכת ההוצאה לפועל ושם תקבע ליחיד תוכנית שיקום כלכלי שנמשכת עד 5 שנים. 

תום הלב בהליך חדלות פרעון 

על חייב המבקש הפטר מחובותיו להתנהל בשקיפות ובתום לב, לשתף פעולה עם בעלי התפקיד, לשלם את התשלומים שנפסקו במסגרת ההליך, להמציא מסמכים ולהישמע להנחיות עורכת הדין. הייצוג בהליך זה הוא משמעותי וחשוב לתוצאות הסופיות של ההליך. חשיבות יתרה קיימת למציאת עורכת דין מיומנת שתבטיח דרך ניהול מדויקת של התיק, על מנת לצלוח בברכה ובשלום את ההליך עד סופו.

במשרד עורכת הדין ענבל שטרן טל הצטבר ניסיון של 11 שנים בפשיטת רגל ובחדלות פירעון. הניסיון הזה מסייע למי שחייב סכומי כסף גבוהים יחסית, וגם בהיקף חובות נמוך. השירות ניתן גם לכל נושה, חברה ופרטי.

 

שלבי ההליך

שלב ראשון – מפגש והכנת המסמכים להגשת הבקשה לצו פתיחת הליכים. הבקשה תוגש לבית משפט השלום או להוצאה לפועל, תלוי בגובה החוב. לאחר מכן, יינתן צו פתיחת הליכים לחייב.

שלב שני – תקופת ביניים של כשנה
לאחר קבלת הצו לפתיחת הליכים, ישנה תקופה שנמשכת כשנה. בפרק זמן זה מונה נאמן, שהוא עורך דין שממונה ע"י המדינה, והוא בוחן את התנהלות החייב בתקופת הזמן הזה. חשוב לעמוד בתשלומים החודשיים שנקבעו לחייב ולשתף פעולה עם דרישות בעלי התפקיד. עורכת דין ענבל שטרן טל מיומנת לסייע ולתווך את ההליך בצורה פשוטה לחייב, יסודית ומקצועית.

שלב שלישי – קבלת צו לשיקום כלכלי. הנאמן עורך דו"ח ממצאי בדיקה בו מפרט את כל נתוני היחיד, חובותיו, נכסיו, מצבו האישי, כושר השתכרות ומסוגלות לשלם. הנאמן ממליץ על תוכנית תשלומים לחייב. לאחר שניתן לחייב צו שיקום כלכלי, עליו לעמוד בתנאי הצו.

שלב רביעי – קבלת צו הפטר- החייב עמד בתנאי הצו ושילם את כל תוכנית התשלומים שנקבעה לו, במועד. לאחר עמידה בתנאים, הוא יקבל צו הפטר מחובותיו ויתחיל חיים חדשים נטולי חובות.

 

מטרות חוק חדלות פרעון;

1. לפרוע כמה שיותר מחובות היחיד- לנושיו.

2. לפעול לשיקומו הכלכלי של היחיד.

3. לקדם את שילובו מחדש במעגל העבודה ובחיים היצרניים.

 

איך עורך דין חדלות פרעון עוזר ללקוח?

 לפי ניסיונו, עורך הדין יתאים את ההליך לפרופיל החייב ולסכום החובות שלו.

לעתים, החלופה האחרונה הטובה ללקוח היא הליך חדלות פרעון, הליך אליו פונים רק לאחר בדיקת מלוא הנתונים של החייב. לא בכל מצב כדאי לפנות להליך חדלות פרעון, ישנם הסדרים נוספים בחוק, ועורך דין מיומן ידע להתאים את ההליך הנכון והמדויק יותר, לאותו חייב, על פי מידותיו ונתוניו.

הגשה נכונה, יסודית ומקצועית של הבקשה העיקרית, תשנה את פני כל ההליך.

מניעת טעויות והפתעות – אסטרטגיה נכונה, ניהול מדויק של התיק, יד ביד עם החייב, תביא לתוצאות צפויות ונכונות, ותמנע "הפתעות" ובעיות שצצות בהליך.

הגשת מסמכים ושיתוף פעולה בהליך- עורכת הדין ענבל שטרן טל מלווה את הלקוח בהגשת כל הדרוש ובשיתוף פעולה מלא עם דרישות ביהמ"ש ובעלי התפקיד.

שקט נפשי- הייצוג של עורכת הדין ענבל שטרן טל הוא צמוד, מקצועי ועד לקבלת ההפטר הנחשק או עד סיום התיק בדרך אחרת. הייצוג הוא עד הפטר חלוט (סופי) ולא עד מתן צו השיקום. החייב רגוע ויודע שהוא בידיים מקצועיות, בטוחות, נאמנות, קשובות.

ענבל שטרן טל

משרד לעריכת דין

עורכת דין משנת 2012, בעלת ניסיון עשיר בייצוג נושים וחייבים בחדלות פרעון. 

מכירה היטב את נבכי ההליך ודרישות המדינה. 

מטפלת בגביית דמי מזונות עבור נשים, הסרת עיקולים והגבלות, ביצוע הסדרי חוב, ייצוג בבתי המשפט ולשכות ההוצאה לפועל.

נסיון עתיר בדיני חדלות פרעון, ייצוג חייבים ונושים על כל סוגיהם.

עורכת הדין ענבל שטרן טל מאמינה בשקיפות מלאה מול הלקוח, שיתופו המלא בתהליך, זמינות, שיח בגובה העיניים מתוך הקשבה כנה, רגישות מיוחדת וטיפול מקצועי אינטנסיבי – עד הפטר או סיום ההליך המשפטי.

צרו קשר
× לחצו לייעוץ מקצועי
דילוג לתוכן