גביית דמי מזונות בהוצאה לפועל

מה ניתן לעשות נגד חייב בדמי מזונות?

קיבלת פסק דין לטובתך? בעלך או גרושך לא משלמים דמי מזונות? יש פתרונות; 

חוק ההוצאה לפועל וגם חוק חדלות פרעון מחמירים בנושא דמי מזונות. חוב דמי מזונות הינו בעל מעמד מיוחד- דין קדימה, קרי בשל חשיבותו, קיבל קדימות לפני כל יתר החובות של החייב וכן קיימים כלים שאין בתיקים רגילים. 

ניתן לבצע מס' פעולות נגד אדם שלא משלם דמי מזונות, לפי פסק דין; 

כאשר ניתן פס"ד למזונות והחייב לא משלם, ניתן להגיש בקשת ביצוע בלשכות ההוצאה לפועל. הבקשה יכול שתהיה מוגשת באמצעות עו"ד מיומן ויכול שתהיה מוגשת ומטופלת באמצעות מסלול מזונות מיוחד בלשכות ההוצאה לפועל. 

את הבקשה ניתן להגיש בכל עת, אלא אם נקבע מועד ספציפי לביצוע פסק הדין. במקרה כזה, ניתן יהא להגיש בקשת ביצוע רק בחלוף המועד לתשלום. 

החייב לא יוכל להגיש בקשות לאיחוד תיקים, לצו תשלומים או בקשה להכריז עליו כחייב מוגבל באמצעים. גם חקירת יכולת לא רלוונטית כאן ולא משתמשים בה, כיוון שברור מצבו של החייב התברר כבר בבית משפט, ועל בסיס הבירור נקבע הסכום בפסק הדין. 

כנגד חייב שלא משלם דמי מזונות ניתן לבצע; 

  • הטלת עיקולים
  • הטלת הגבלות
  • הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ
  • פקודת מאסר
  • הליכי חיפוש והבאה
  • רישומו במאגר "חייב בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו". 

כל אלו ניתן לבצע במטרה להבטיח את פרעון החוב ולגרום לחייב לשלם אותו. 

צריכה עזרה בניהול אסטרטגיה? ייצוג וליווי צמוד בהליכי ביצוע? עו"ד שתבטיח את זכויותייך וזכויות ילדייך? אל תהססי לפנות אל עו"ד ענבל שטרן טל.

למשרדנו ניסיון עשרי ביצוג נשים לאחר הליך גירושין וקבלת פסק דין למזונות. ישנן מספר דרכים לגבות חובות בדמי מזונות "מהחייבים המקצועיים". 

משרדנו ייצג את הזכאית למזונות עד לסיום תיק המזונות ויפעל לגביית הכספים המגיעים לילדים, תוך שמירה על אסטרטגיה נכונה, דיסקרטית, צעד צעד ביחד עם הלקוחה, וכל הייצוג מתרחש תוך שיתוף פעולה מלא, הסכמות הגרושה ובקשתה. 

 

ענבל שטרן טל

משרד לעריכת דין

עורכת דין משנת 2012, בעלת ניסיון עשיר בייצוג נושים וחייבים בחדלות פרעון. 

מכירה היטב את נבכי ההליך ודרישות המדינה. 

מטפלת בגביית דמי מזונות עבור נשים, הסרת עיקולים והגבלות, ביצוע הסדרי חוב, ייצוג בבתי המשפט ולשכות ההוצאה לפועל.

נסיון עתיר בדיני חדלות פרעון, ייצוג חייבים ונושים על כל סוגיהם.

עורכת הדין ענבל שטרן טל מאמינה בשקיפות מלאה מול הלקוח, שיתופו המלא בתהליך, זמינות, שיח בגובה העיניים מתוך הקשבה כנה, רגישות מיוחדת וטיפול מקצועי אינטנסיבי – עד הפטר או סיום ההליך המשפטי.

צרו קשר
× לחצו לייעוץ מקצועי
דילוג לתוכן